Prinses Laurentien van Oranje lanceerde woensdag 23 januari Kidskracht. Samen met KSU De Achtbaan uit Utrecht voerde de prinses een gesprek over thema’s die kinderen bezig houden. Daarna werd het logo Kidskracht feestelijk onthuld tijdens de NOT 2019 in Utrecht.

Kinderen een stem

Met Kidskracht streeft de prinses naar een positieve maatschappelijke verandering op school, gezin en omgeving. Kinderen maken volgens haar een maatschappelijke impact op het gebied van thema’s als klimaat en armoede in de strijd naar een betere wereld.

Kidskracht bestaat uit een aantal educatieprogramma’s die zijn ontwikkeld in samenwerking met Enpuls, Unilever, Aldi , Albert Heijn, Friesland Campina, Grohe, Eneco en vele maatschappelijke partners als Scouting Nederland, WNF en Unicef.

Kindinclusie

Kidskracht is een nieuw initiatief dat is ontstaan na de oprichting van de Raad van Kinderen en de Missing Chapter Foundation in 2009. De stichting maakt zich hard voor kind-inclusie, omdat kinderen recht hebben op een stem en hun creatieve denkkracht beslissingen beter maakt.

Benieuwd naar hoe de lancering van Kidskracht was? Luister naar een sfeerverslagDuur: 3.16

Wil je meer luisteren? Ga dan naar Podcast of volg ons op InstagramPinterestYouTubeFacebook en Twitter.