Podcast maken

Podcasting is dé nieuwe marketingtool om je product of bedrijf in de schijnwerper te zetten. Door te podcasten maak je op een nieuwe manier radio. En laat radio in Europa het meest betrouwbare medium zijn in een wereld waar mensen steeds meer on-demand luisteren.

Bewuste luisteraars

Met een podcast trek je meer bewuste luisteraars, omdat zij gericht geïnteresseerd zijn in dat wat ze kiezen om te beluisteren. Mensen luisteren steeds vaker anders; minder direct naar de radio, maar wel naar een podcast-aflevering of een gemiste radio-uitzending voor onderweg of thuis.

Expert in jouw niche

Door te starten met podcast produceer je content die online jouw business versterkt. Door vanuit audio blogberichten te schrijven en die met elkaar te koppelen bouw je aan een sterke positie voor je website én ben jij de expert in jouw niche.

De voordelen

Met een podcast of een podcast serie bereik je potentiële klanten direct en gericht, omdat de doelgroep zelf ervoor kiest om te luisteren. Door podcasts te maken heb je het ideale marketinginstrument te pakken en ben je de concurrent voor:

  • gericht bereik
  • snel te publiceren
  • altijd te beluisteren
  • expert in jouw niche
  • doelgericht ‘adverteren’
  • gesprekken worden nieuws (bloggen)

Content

Door écht letterlijk nieuwe content te creëren met een podcast heb je meteen een nieuwe bron voor blogberichten op je website. Nieuwe content is de brandstof voor je website en houdt je bedrijf online levend.

Portfolio

Radiorakkers verzorgde 5 oktober 2018 de LOFcast op het LOF-festival. Tijdens dit congres van het Leraren OntwikkelFonds vertelden diverse pionierende leraren, sprekers en specialisten over de onderwijspraktijk.

Luister hier de podcasts: